Friday 3 April 2009

Waar komen de verhalen vandaan?


Op Spiritueel Magazine online plaatste ik vandaag een artikel: 'Waar komen de verhalen vandaan?'

Toen ik net met het schrijven van mijn eerste spirituele roman, ‘De Vloek van de Tahiéra’ begonnen was, zocht ik wat literatuur om meer inzicht te krijgen in het ambacht van het schrijven.

Een van de titels op mijn verlanglijstje was ‘Where do stories come from?’ (Waar komen de verhalen vandaan?). Die titel intrigeerde me. Maar het lukte me niet het boek te pakken te krijgen. Misschien moest ik zelf ontdekken waar de verhalen vandaan komen?

Iedereen kent wel het fenomeen ‘writer’s block’, met het bijbehorende beeld van de schrijver die zich wanhopig de haren uit het hoofd trekt terwijl hij zich blind staart op een lege pagina (of computerscherm). Gelukkig heb ik er weinig last van. Ik ga op de bank liggen met mijn mp3-spelertje, doe mijn ogen dicht en de verhalen beginnen te stromen. Maar waar komt die inspiratie eigenlijk vandaan?

Lees verder op Spiritueel Magazine Online!

http://www.spiritueelmagazineonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=758

No comments:

Post a Comment